Συνέντευξη: Γιώργος Αμυράς

Posted: Ιανουαρίου 30, 2012 in Συνεντέυξεις
 Γιώργος Αμυράς  
(Δημοτικός σύμβουλος δήμου Αθηναίων, Ποδηλάτης) 

–           «ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΓΙΑ ‘ΣΕΝΑ»;

Ποδήλατο για μένα σημαίνει άθληση, σημαίνει ψυχοθεραπεία, σημαίνει διασκέδαση, σημαίνει να περνάω καλά τον ελεύθερο χρόνο μου, σημαίνει να σπάω τα όρια της πόλης. Αλλιώς βλέπεις την Αθήνα πεζός, αλλιώς την βλέπεις ή δεν την βλέπεις μέσα σε ένα αυτοκίνητο και αλλιώς την ζεις καβάλα σε ένα ποδήλατο..!!

–          «ΤΙ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ»;

Στην εποχή της κρίσης πολλά κερδίζει κάποιος με το ποδήλατο. Εκτός από τα γνωστά ότι είναι πράσινη, φιλική, αθόρυβη μετακίνηση, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου έχουν λογαριάσει ότι εάν χρησιμοποιείς το ποδηλατάκι σου τρείς φορές την εβδομάδα για να πηγαίνεις στην δουλεία σου, εξοικονομείς τον χρόνο από 900 έως 1.300 ευρώ. Για σκεφτείτε το ποσό.

–          «ΕΝΑΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»;

Ένας ποδηλατόδρομος σημαίνει ότι πολλοί κάτοικοι δεν θα χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, δεν θα χρησιμοποιούν μηχανάκια, δεν θα στριμώχνονται στα λεωφορεία. Άρα θα πέσει ο θόρυβος, θα μειωθεί το καυσαέριο και θα ομορφύνει η πόλη. Ένας ποδηλατόδρομος ίσον ζωή για την Αθήνα και όχι μόνο για την Αθήνα… Άλλωστε πάνω από 25 πόλεις στην Ελλάδα το έχουνε τολμήσει και τώρα δεν γυρνάνε πίσω. Φτιάξανε ποδηλατόδρομο και δεν τους το ξηλώνεις τώρα ακόμα και με χρυσάφι να τους στρώσεις κάτω στην άσφαλτο και να τους πεις κάντε το δρόμο. Δεν γυρνάει πίσω.

–          «ΠΟΙΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΠΙΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»

Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας έχει ανάγκη από ποδηλατόδρομους, για να πέσει  η ένταση, να πέσει ο θόρυβος, να ανακουφιστεί το κέντρο από καυσαέριο και άσκοπη κίνηση και να ζωντανέψει και οικονομικά. Θεωρώ λοιπόν ότι σαν πρώτο βήμα πρέπει οι λεωφορειόδρομοι να δέχονται τα ποδήλατα νομίμως. Τώρα ούτως ή άλλως μπαίνουμε στους λεωφορειόδρομους αλλά αυτό σε εισαγωγικά παράνομο. Πρέπει επίσης όπου υπάρχει πεζόδρομος και είναι αρκετά πλατύς να υπάρξει πρόβλεψη και για λωρίδα ποδηλατοδιαδρομής. Άρα το ιστορικό κέντρο της Αθήνας μην περιμένετε και μην πιστεύετε αυτά που λένε ότι δεν μπορεί να αντέξει και το ποδήλατο. Αυτά τα λένε όσοι σκέπτονται όσοι έχουν το αυτοκίνητο στο μυαλό τους και όχι τα πόδια τους ή το ποδήλατο.

–          «ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ»;

Εμείς προτείναμε και έγινε δεκτό από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας και μάλιστα ομοφώνως, να προχωρήσει η Αθήνα επιτέλους στην κατασκευή των δύο πρώτων ποδηλατόδρόμων της. Αυτοί οι δύο ποδηλατόδρομοι θα είναι:

  • Ο πρώτος, από την Ακαδημία Πλάτωνος στην τεχνόπολις στο Γκάζι και από εκεί στο Ζάππειο, μια κυκλική διαδρομή 7,8 χιλιομέτρων. Δεν θα κοστίσει παρά μόνο την μπογιά γιατί το 85% αυτής της διαδρομής είναι ήδη πεζοδρομημένη. Άρα θέλει μπογιά και απόφαση να διώξουμε κάποια αυτοκίνητα, θέσεις στάθμευσης, τις οποίες θα αποδώσουμε πίσω στους κατοίκους της περιοχής, εφαρμόζοντας το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης και στάθμευσης των κατοίκων. Αυτός είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος. 150 στρέμματα πρασίνου η Ακαδημία Πλάτωνος, σε απόσταση ούτε ενός χιλιομέτρου από την ομόνοια. Ένας δεύτερος εθνικός κήπος δηλαδή που επιτέλους θα τον μάθουν οι Αθηναίοι και θα ποδηλατούν μέχρι εκεί.
  • Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος θα συνδέει δύο πάρκα και δύο σταθμούς του μετρό. Το πάρκο της πρώην χωροφυλακής που λέμε, δηλαδή το πάρκο επί της Μεσογείων, απέναντι από το νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν, στάση μετρό Κατεχάκη, μέσω της Μιχαλακοπούλου, με το πάρκο της Ριζαρείου, μπροστά από τον σταθμό  του μετρό του Ευαγγελισμού. Μια απόσταση δύο χιλιομέτρων. Δύο πάρκα, δύο σταθμοί.

–          «ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΜΠΟΓΙΑ. ΕΧΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΕΙ ΑΥΤΗΝ ΑΣΠΡΗ ΓΡΑΜΜΗ; ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ»;

Σήμερα που δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι είναι επικίνδυνο να ποδηλατείς στην Αθήνα. Άρα όσον αφορά την επικινδυνότητα, σαφέστατα ένας ποδηλατόδρομος θα μειώσει κατά πολύ αυτό το ποσοστό κινδύνου. Ο Έλληνας οδηγός δεν είναι μόνο στο χέρι του να σεβαστεί ή όχι τον ποδηλατόδρομο. Ένας ποδηλατόδρομος που είναι ζωντανός και κινούνται πάνω του ποδηλάτες, από μόνος του διαφυλάσσει την ίδια του την ύπαρξη. Επίσης μην υποτιμούμε τον Έλληνα, είτε είναι οδηγός είτε είναι πεζός. Όλοι θέλουμε να αλλάξει η ζωή μας προς το καλύτερο.

–          «ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΟΥΣ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΑ»

Η δημοτική αστυνομία θα ανέβει στα ποδήλατα έτσι ώστε να προλαβαίνει τις παραβάσεις. Τι μας ενδιαφέρει το γεγονός να κόψει κλήση σε ένα αυτοκίνητο που έχει παρκάρει πάνω στη ράμπα του ανάπηρου; Αποδεσμεύεται έτσι η ράμπα του ανάπηρου; Αν λοιπόν ο δημοτικός αστυνόμος είναι πάνω στο ποδήλατο, πιο γρήγορα θα μετακινείται και θα προλαβαίνει τις παρανομίες.

–          «ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ»;

Το ποδήλατο έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Στην Ελλάδα γύρο στις 30 με 35 πόλεις έχουν αναπτύξει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων από 4 έως 15 χιλιόμετρα. Στο Μεσολόγγι έχουνε το παγκόσμιο ρεκόρ ότι υπάρχει 18.000 πληθυσμός και 20.000 ποδήλατα. Δηλαδή είναι περισσότερα τα ποδήλατα από τους κατοίκους της πόλης. Στην Καρδίτσα το 25% των συνολικών μετακινήσεων των κατοίκων γίνεται με ποδήλατο. Στην Ναύπακτο, στην Νέα Ερυθραία, στο Ψυχικό, στην Κέρκυρα και αλλού υπάρχουν συστήματα ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων. Στην Αθήνα υπάρχουν περίπου 5000 άνθρωποι, όπως και εγώ, που καθημερινά παίρνουν το ποδηλατάκι τους και πηγαίνουν στην δουλειά τους ή χρησιμοποιούν για την διασκέδαση τους μόνο το ποδήλατο. Άρα το ποδηλατικό κίνημα διαρκώς φουντώνει, αυξάνεται και πληθύνεται. Το ποδήλατο είναι ζωή και για την πόλη και για τον καθένα από εμάς ξεχωριστά…!! 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s